1927-től kezdődően, hetvenhat éven át a Londoni Postahivatal járművezető nélküli villamos vonatokból álló flottát üzemeltetett, amely keskeny nyomtávú pályákon futott mélyen a föld alatt...
1927-től kezdődően, hetvenhat éven át a Londoni Postahivatal járművezető nélküli villamos vonatokból álló flottát üzemeltetett, amely keskeny nyomtávú pályákon futott mélyen a föld alatt, postavonatokat húzva számos különböző rendező iroda között.
A postavonat a nyugati részen fekvő Paddington Rendező (küldeményt–szétválogató) Főpostahivataltól (Head District Sorting Office) a keleti részen lévő Whitchapelben található) Rendező Főpostahivatalig (Head District Sorting Office közlekedett, melynek távolsága 6,5 mérföld volt. A végállomások között nyolc állomás volt, melyek közül a legnagyobb a Mount Pleasant alatt volt. Csúcsidőben ez a földalatti vasút napi 22 órában működött, és egyetlen nap alatt 4 millió levelet szállított.
A földalatti vasút, az 1900-as évek elején bekövetkezett tömeges közúti forgalmi torlódás megkerülése miatt épült, amely korábban elfogadhatatlan késedelmet okozott a levélszállítások során. 2003-ig a londoni postai szolgáltatás meghatározó tényezője volt ez a rendszer, majd végül a működési költsége túlságosan soknak bizonyult a vasúttársaság számára Royal Mail számára.
A vasút használat - mondták - ötszörösen drágább, mint a közúti közlekedés ugyanazon feladat elvégzéséhez.
A földalatti vasút 2017 szeptemberében nyílt meg újra, de ezúttal embereket szállít levelek helyett. A nagyközönség számára megnyitott földalatti vasúton a látogatók egy 20 perces utazáson vehetnek részt a mintegy 1 km-es körpályán, új kocsikon utazva, amelyek ezúttal már a látogatók kényelmét szolgálják ki, a levélszállítás helyett.