Sok régi híd található Európában, amelyeket Ördög-hídnak neveznek. Ezek a hidak nehéz körülmények között épültek, és a sikeres felépítésükhöz heroikus erőfeszítések kellettek mind az építők mind a közösség részéről, amellyel...
Sok régi híd található Európában, amelyeket Ördög-hídnak neveznek. Ezek a hidak nehéz körülmények között épültek, és a sikeres felépítésükhöz heroikus erőfeszítések kellettek mind az építők mind a közösség részéről, amellyel végül biztosították a legendás státuszukat. Ezek a különleges Ördög-hídak (Teufelsbrücke) szerte megtalálhatóak a Schöllenen-szoroson át, a festői Reuss völgyben, Uri kantonban, Svájcban. A legenda szerint, olyan nehéz volt felépíteni itt a hidat, hogy egy kétségbeesett svájci pásztor azt kívánta „Építsen hidat az ördög!”.
Az ördög ekkor megjelent és felajánlotta, hogy megépíti a hidat azzal a feltétellel, hogy megkapja annak a lelkét, aki elsőként átkel rajta. Miután a híd épült, a falu túljárt az ördög eszén és egy kecskét küldtek át a hídon. Az ördögöt feldühítette ez a trükk, felkapott egy nagy sziklát, hogy szétrombolja a hidat darabjaira. Útban a hídhoz az ördög találkozott egy keresztet viselő idős nővel, amely megijesztette az ördögöt, mire eldobta a követ és elmenekült. A Schöllenen-szoros fontos elérési út és egyben a legrövidebb tranzit útvonal a St. Gotthard-hágón, azonban ez nem volt általánosan használt a XIII. század elejéig, mivel útba esett viharos Reuss folyón való átkelés is, amely a hóolvadás miatt felduzzadt a nyár elején.
Az első híd a folyón épült a 1230-ban épült, amely egy fahíd volt, ami vgyakori karbantartást igényelt. A XVI. században, a fahíd helyére egy kőhíd épült. Az út lényegében egy öszvér-út volt, amelyen az áruszállítás csak öszvéren volt engedélyezett a XI: század elejéig. 1799-ben, ezen a hídon került sor a legdrámaiabb csatákra: a Szuvorov tábornok által vezetett olasz és svájci expedíció alatt, a napóleoni háborúk során. A harcok során, a visszavonuló francia sereg által a híd súlyosan megrongálódott, majd egy viharban 1888-ban teljesen elpusztult. Egy új hidat építettek 1820-ban, amelyet 10 év alatt fejeztek be, bebizonyítva ezzel, az építés nehézségeit.
A XX: század közepén a második híd már nem volt képes kezelni a forgalom nagyságát, és egy két sávos vasbeton híd került megépítésre 1958-ban, amely már nagyobb forgalom áthaladását is biztosítani tudta. A második ördög híd még ma is létezik, de már használaton kívül van. 1994-ben a svájci kormány kiadott egy emlékérmét az Ördög-hídról. Az előlapja egy stilizált jelenetet mutat: az ördög tartja az ördög-sziklát (Teufelsstein), ahogy közeledik a hídhoz, hogy összetörje. Az említett 220 tonnás szikla még mindig megtalálható, azonban el kellett mozdítani eredeti helyéről 127 métert annak érdekében, hogy helyet adjon az új Gotthárd-alagútnak.